أنا وانتى أرضين فى اللقا ... مالناش سما

وكان ضرورى نفترق .. لاجل اكتمال الكون







Friday, May 04, 2007




حالة خاصة تحيط بك عندما تستمع لمنير لا أريد أن أفقدها متعتها بالحديث عنها أو ربما لأكون أكثر صراحة
أعجز عن وصفها بالكلمات
وتزداد الحالة روعة عندما يمتزح منير مع فن سيد درويش

كنت عايزه أنزل مع البوست أغنية "الشتا" من ألبوم ممكن
بس مش لقياها خااااااااااااااااااااالص فقررت أنزل الكلمات " نص المتعة " وأتركلكم الاستمتاع بالحالة كل واحد وطريقته
بعد ما ادى وبعد ما خد
بعد هد وبنى واحتد
شد لحاف الشتا من البرد
بعد ما لف وبعد ما دار
بعد ما هدى وبعد ما ثار
بعد ما داب واشتاق واحتار
حط الدبلة وحط الساعة
حط سجايرة والولاعة
علق حلمة على الشماعة
شد لحاف الشتا على جسمة
دحرج حلمة و همة واسمة
دارى عيون عايزين
يبتسمو الى قضى العمر هزار
والى قضى العمر بجد
شد لحاف الشتا من البرد

7 comments:

محمد عز الدين said...

يا ستي نيابة عنك
هنزل انا الاغنية عندي ع البلوج
هههههههههههههه
بس بجد منير حالة خاصة
وسيد درويش عبقرية نادرة التكرار
تحياتي

دعاء عبده said...

ساعات
بسأل نفسى لو مكانش منير موجود أحنا ممكن كنا نحب مين
اصلا

فتاة عشوائية said...

هاى
ازيك يا لولا انا عندى الاغنية لو كده ممكن ابقى اجيبهالك
بس بجد انتى زوقك عالى
منييييييييير ده مشكلة
تصدقى انى مكنتش اسمعه الا من سنتين بس

أمل ربيع said...

زيزوو ..
متشكرة وياريت فعلا تلاقيها

دعاء ...
سعيدة بمرورك نورتى البلوج والحمد لله على وجود منير

لوليتا ...
ربنا يخليكى يا قمر والمهم إنك بقيتى تسمعيه وتستمتعى

Masry said...

يااااااااااااه
مش ممكن
تخيلي انا بدور علي اغنية البحر بيضحك ليه علشان الاغنية الوحيدة اللي ناقصاني من اغاني منير
و الاقيها صدفة في البلوج عندك
انا مبسووووووووط

Mohamed Hesham Safa said...

fantastic

7up said...

هاى
وزين على الاختيار الشتا