أنا وانتى أرضين فى اللقا ... مالناش سما

وكان ضرورى نفترق .. لاجل اكتمال الكون







Friday, December 01, 2006


اختلفنا...


اختلفنا
مين يحب الثاني أكثر
واتفقنا إنك أكثر
و أنا أكثر
من عدد رمل الصحاري
من المطر أكثر وأكثر
كيف نخفي حبنا والشوق فاضح
وفي ملامحنا من اللهفة ملامح
عاشقين ونبضنا طفل حنون
لو تزاعلنا يسامح
والهوى شئ مقدر
اختلفنا
مين يحب الثاني أكثر
........
هنني يااللي جميعي لي هنا
حطني بآخر مداي
طيرك اللي ما يبي غيرك أنا
ضمني إنت فضاي
صدق إني فيك مغرم
والحياة ويش الحياة
إلا مشاهد ناظريك
يا نهار لو تغيب الشمس واضح
..........
يمك دروبي
و كل الناس يدروبي
وأنا أدري
و كل قلب له حبيبه
وإنت محبوبي
وتدري
من عيونك صعب تسرقني
سواليف البشر
وأنا النظر وإنت
لعيوني النظر
الهيام اللي سكن فينا
تعدانا وكبر
صار مثل الريح جامح
كيف نخفي حبنا والشوق فاضح
وفي ملامحنا من اللهفة ملامح
عاشقين ونبضنا طفل حنون
لو تزاعلنا يسامح
......
أسير الشوق

5 comments:

إيمان الميهي said...

على الرغم من إنه فيه تشبيهات كتيرة بليغة هنا إلا أن أكتر مقطع لفت انتباهي هو ده .. حسيت إنه شبهك قوي يا أمل .. الصورة تحففففففة


اختلفنا
مين يحب الثاني أكثر
واتفقنا إنك أكثر

إيمان الميهي said...

تخيلتك بتقوليه بهدوئك و أسلوب كلامك المتزن
متركب عليكي موووووووووت

و دمه خفيف .. اتفقنا انك أكتر ( خلاص عرفت ) :)

Anonymous said...

حلو قوي البيتين دول والله وبقيتي بتعرفي تنقي وعلى رأي المثل ......ولا بلاش ههههههههههه زيزو

أمل ربيع said...

بيبو ..
ما خدتش بالي ممكن فعلا كلامك يكون صح ..
وأكيد يا ستي أنا أكتر ;)

زيزوو ...
طول عمري ياريس
ومنور البلوج دايما..

محمد مصطفى said...

سعات بيكتب حاجات لطيفة الولد ده